Ga naar de inhoud

#26 • Vakantie • Animal Crossing • Wandelboek

Ik vond het na vijf (!) maanden wel weer eens tijd voor een nieuwsoverzicht, met wat persoonlijke updates, tips en wat geklets over onze ‘bijzondere’ vakantie.

Ik maakte bij eerdere nieuwsoverzichten altijd een lijst met verschenen artikelen, maar nu is het zolang geleden dat ik een nieuwsoverzicht maakte, dat dit een beetje teveel artikelen zouden zijn. Dus ik begin maar gewoon.

Het jaar 2020 zou voor ons een topvakantiejaar zijn, want we zouden gaan rondtrekken door Zweden, iets wat we eigenlijk al jaren van plan waren. We leerden Zweeds en verdiepten ons in de cultuur… enfin, toen kwam corona en ging het niet door.

Vakantie in Noord-Brabant

De buurtpoes lag de hele dag in onze tuin
Daarom besloten we last minute om twee weken via Airbnb naar een gezinswoning te gaan in Noord-Brabant in een kinderrijke buurt. Nou, dat laatste klopte absoluut, voor de rest was de ervaring ietsje minder. Dingen die op de foto stonden, bleken er niet te zijn. Privacy bleek minder dan verwacht en nog wat dingetjes.

Maar de grootste ellende was dat we aankwamen op dag 1 van de hittegolf en weggingen op dag 12 van de hittegolf. En aangezien uitstapjes als: stedentripjes, musea en zwembaden al afvallen vanwege corona (het was echt overal zó druk!) konden we alleen nog wandelen. Maar dat is niet te doen als het zo warm is. Dus eigenlijk konden we alleen in de ochtend dingen doen en in de middag en avond maar wachten tot de dag voorbij was. Vanwege de warmte kon ik ook amper een boek lezen, het was echt afzien. Het was een vakantie om snel te vergeten met hoogstens een paar leuke anekdotes voor op een verjaardag. En inmiddels hebben we die verjaardag al gehad, dus kunnen we weer vooruitkijken 😉

Gelukkig had Anna nergens last van, die had een toptijd met al haar nieuwe vriendinnetjes en de poezen in de buurt. En ach, als je kind het leuk heeft…

Animal Crossing

animal crossingWat wél fijn was om te doen in de hittegolf was Animal Crossing. Ik ben helemaal niet van games, vind het vaak zonde van m’n tijd, maar hier ben ik wel lichtelijk verslaafd aan geraakt… Zijn er meer die dit spelen? In het spel ga je wonen op een onbewoond eiland en die ga je heel leuk maken, met allemaal gezellige bewoners. Je kunt er vissen, vlinders vangen, fruit telen etc. om geld te verdienen en daarmee kun je het eiland én je huis mooi maken. Nou, dat vind ik dus heel erg leuk! Ik heb echt een super trendy huis en ik heb samen met Anna een mooie park gemaakt, een prachtige waterval achter m’n huis (met veel bloemen), een Zen-rots van bamboe, een marktplein, een openlucht schooltje, een mooi wandelpad langs het strand… Echt, je kunt er heel lang zoet mee zijn. En het spel veranderd met de tijd, dus straks wordt het herfst en elke maand zijn er weer nieuwe vissen en dingen te kopen. Je kunt overigens ook je kleding, haar of geslacht aanpassen. Anna loopt er rond als jongen, Yuri draagt een piratenpak en ik heb rode vlechtjes. En we wonen trouwens allemaal op hetzelfde eiland, kei-gezellig.

Taalmaatje

Bij het vorige overzicht – in maart – vertelde ik dat ik zou gaan beginnen met een nieuwe vrijwilligersklus, namelijk taalmaatje. Helaas stopte de cursus halverwege vanwege corona. Omdat ik het thuiszitten toch een beetje zat was en het vrijwilligerswerk miste besloot ik om – ondanks een halve opleiding – toch alvast met het werk te beginnen in juli. En dus begeleid ik iemand die heel erg leergierig is en heel erg blij is met mijn hulp (verder vind ik het niet zo netjes om hier al teveel over te melden i.v.m. privacy).

Kanovijver

Ook begon mijn andere vrijwilligersklus weer in juli, mijn werk bij de kassa van de plaatselijke speeltuin, de Kanovijver. Oh, die gezelligheid miste ik echt in de winter (als hij dicht is). Omdat er een aantal vrijwilligers waren afgehaakt en we meer nodig hebben vanwege de coronamaatregelen, werd er een mediacampagne ingezet (waarbij ik m’n journalistieke ervaring nog kon gebruiken) en er kwamen heel veel nieuwe vrijwilligers! Echt leuk, ook veel jonge mensen, moeders die al vaak komen of kwamen bij de Kanovijver. Het leuke is dat ik nu elke keer met iemand anders werk en dat is eigenlijk best gezellig. We hebben zelfs scholieren die hun maatschappelijke stage bij ons lopen. Een groot succes dus.

Een prachtig wandelboek

alleen tim voorsVerder las ik een heel mooi wandelboek, ik denk dat ik hier los nog wel iets over schrijf: Alleen. De Pacific Crest Trail: te voet van Mexico naar Canada van Tim Voors. Een vader laat z’n vrouw en kinderen voor zes maanden achter om ruim 4.000 kilometer te gaan wandelen. Ik vond het echt een vreselijk inspirerend boek en nee, ik ga nooit van z’n leven zo’n eind wandelen (of überhaupt bergen beklimmen en tussen de beren en slangen lopen), maar het inspireert toch, want ik wil weer veel meer gaan wandelen en misschien zelfs een keer alleen. Maar echt een aanrader om te lezen, koop hem hier bij bol.com.

Hardlopen (of eigenlijk joggen)

Het wordt wel een beetje: ‘zie mij nou goed bezig zijn’ – artikel zo (maar ik ben ook echt goed bezig, en ik ben eigenlijk een enorme domme en luie nerd, dus jij kan dit ook!! ;-)), maar ik ben begonnen met hardlopen. Ik weet eigenlijk niet precies waarom, maar in de corona periode probeerde ik verschillende ‘sportieve’ dingen uit. En ik merkte dat ik het HEERLIJK vind om in de ochtend – meteen uit bed – te gaan hardlopen. Je voel je de hele dag fit! Ik merk gewoon aan alles dat het goed voor me is. Omdat ik nog steeds rugklachten heb, mag ik niet te ‘hard’ lopen, dus eigenlijk ‘jog’ ik. Maar echt een aanrader. En ik doe maar drie kilometer, het hoeft echt niet zo moeilijk te zijn en je voelt je al heerlijk.

Nieuwe dingen

En verder zijn er een aantal nieuwe dingen waar ik mee bezig ben én die we gaan doen met Historiek. Maar daar kan ik eigenlijk nog niks over zeggen. Maar het is zo fijn: nieuwe dingen. Ik krijg er altijd veel energie van. En met de oude dingen gaat het ook best goed. Ik zit er zelfs over te denken om binnenkort te gaan beginnen met het delen van mijn doelen. Dit heb ik in het verleden wel eens gedaan, maar toen deed ik er nadat ik het artikel had geschreven soms weinig meer mee. Tegenwoordig (eigenlijk sinds die vastenmaand) ben ik veel serieuze bezig met doelen. Lijkt het jullie leuk om hier over te lezen?